Obsah stránky

Učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy

Základní charakteristika

Dvouleté navazující magisterské studium plynule navazuje na bakalářský typ studia, výrazně prohlubuje a rozšiřuje znalosti a dovednosti na tomto typu studia získané, zejména v praktickém jazyce, v lingvistické teorii a v dějinách německy psané literatury. Rozvoj komunikativní kompetence spočívá v ovládání produktivních a receptivních řečových dovedností v komunikačních sférách, závažných zvláště z hlediska učitelovy profesionální, společenské a kulturní činnosti, a v užívání těchto dovedností adekvátně ke konkrétním komunikačním cílům, tématům a situacím, zejména při řízení vyučovacího procesu, při společenských a pracovních kontaktech s rodilými mluvčími, při samostatné četbě a tvorbě odborné a umělecké literatury, jakož i publicistických textů.

Cílem programu je připravit kvalifikované odborníky-učitele s velmi dobrou znalostí německého jazyka na úrovni C2  Evropského jazykového referenčního rámce.

Studijní program respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky přípravy ve smyslu učitelské propedeutiky, přičemž v souladu se standardy učitelské přípravy MŠMT bezprostředně navazuje na bakalářský studijní program Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (Studium v plném plánu). Součástí studijního programu je zpracování diplomové práce.

– Program Učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy – maior je možno kombinovat s následujícími programy minor: Anglický jazyk, Český jazyk, Dějepis, Základy společenských věd, Chemie a Matematika.

– Program Učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy je možné rovněž studovat v plném studijním plánu, tedy jako jednoobor.

Průvodce studiem

Garant: Doc. PhDr. Viera Glosíková, CSc.

 

Státní zkoušky

Okruhy otázek jsou k dispozici u sekretářky katedry pí Mikešové.

 

Zadávání práce

Zadání práce provádí v SIS vedoucí práce ve spolupráci se studentem. Zadání je platné poté, co jej elektronicky odsouhlasí garant příslušného studijního programu.

Práce se odevzdává nahráním do systému SIS, jeden výtisk práce je třeba přinést k obhajobě práce, tento výtisk je studentům po obhajobě vrácen. Student obdrží posudek vedoucího a oponenta práce nejméně pět pracovních dní před konáním obhajoby práce.

Garant studijního programu určí vedoucího závěrečné práce a po dohodě s vedoucím závěrečné práce odsouhlasí navržené téma práce.

 

Pokyny pro vypracovávání práce

Opatření děkana 28/2024, příloha 2

Náležitosti a členění závěrečné práce
1. Závěrečná práce má náležitosti, které jsou řazeny v tomto pořadí:
a) titulní list,
b) prohlášení o originalitě vlastního textu,
c) případné poděkování,
d) abstrakt v jazyce práce a klíčová slova v jazyce práce,
e) abstrakt v českém jazyce a klíčová slova v českém jazyce,
f) abstrakt v anglickém jazyce a klíčová slova v anglickém jazyce,
g) obsah,
h) vlastní text (úvod, jednotlivé části a závěr),
i) případný seznam používaných zkratek,
j) seznam použitých zdrojů,
k) vyjádření k využití nástrojů umělé inteligence,
l) případný seznam příloh a přílohy.

 

2. Titulní list obsahuje následující údaje:
a) název univerzity (Univerzita Karlova) bez použití znaku,
b) název fakulty (Pedagogická fakulta),
c) název pracoviště, kde byla práce zadána,
d) označení druhu práce (např. Diplomová práce),
e) název práce v jazyce práce, v anglickém jazyce, a v případě, že jazykem práce
není čeština, také název v českém jazyce,
f) jméno a příjmení studenta či uchazeče,
g) název studijního programu/oboru, v němž je student zapsán, jméno vedoucího
práce se všemi tituly,
h) rok odevzdání.
3. Vzor titulního listu a prohlášení o originalitě vlastního textu tvoří samostatnou
přílohu tohoto opatření.
4. Rozsah každého abstraktu je alespoň 200 slov. Abstrakty jsou v jednotlivých
jazycích obsahově shodné.

 

Opatření rektora č. 72/2017 Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací

Přihlašování na státní závěrečné zkoušky

Forma odevzdání práce:

Práce se odevzdává nahráním do systému SIS, jeden výtisk práce je třeba přinést k obhajobě práce. Tento výtisk je studentům po obhajobě vrácen. Min. týden před obhajobou práce student obdrží posudek vedoucího a oponenta práce. Oponenta zpravidla určuje garant ve spolupráci s vedoucím katedry a po dohodě s vedoucím práce.

 

Pokud se student přihlásí k SZ nebo obhajobě a potřebuje se ze zkoušky omluvit, je třeba zaslat e-mailem omluvu sekretářce pí Mikešové a předsedovi komise.

Informace pro studenty

Manuál k praxím

Obsah stránky